0 تا 100 نکات مهم درباره پوشش میکروسمنت و کاربردهای آن
0 تا 100 نکات مهم درباره اجرای پوشش میکروسمنت و کاربردهای آن

0 تا 100 نکات مهم درباره اجرای پوشش میکروسمنت و کاربردهای آن

[rt_reading_time label="زمان مطالعه:" postfix="دقیقه" postfix_singular="دقیقه"]
0 تا 100 نکات مهم درباره پوشش میکروسمنت و کاربردهای آن
آنچه که در این مقاله میخوانید اشاره دارد به خمیر میکروسمنت که جدیدا در بازار خیلی طرفدار پیدا کرده و جلوه ی زیبایی در دکوراسیون شما دارد. هرآنچه که در باره میکروسمنت باید بدانید را در این مقاله گنجانده ایم پس حتما این مقاله جذاب را مطالعه کنید شاید خلاقیت شما جهانی بشه!.

پوشش میکروسمنت و کاربردهای آن در دکوراسیون داخلی

در تمامی صنایع و بازارهای مختلف، محصولات متفاوتی هر روزه به بازار اضافه می‌شوند. محصولاتی که قرار است تا بر اساس نیازهای روز جامعه، ویژگی‌های جدید و منحصر به‌ فردی را وارد دنیای هر صنعت کرده و سبب رشد و توسعه آن شوند. در این میان صنعت ساختمان‌سازی و دکوراسیون داخلی، موردی است که سالیان سال است که در حال رشد و توسعه است. در این رشد و توسعه، امروز به سراغ یکی از انواع پوشش‌های مورد استفاده در این صنعت رفته‌ایم. یکی از انواع پوشش‌های این صنعت که به عنوان پوشش جدید و متفاوت در بازار شناخته می‌شود. که قطعا مایل به خرید میکروسمنت خواهید شد.

میکروسمنت پوششی است که در این بخش به سراغ معرفی آن رفته‌ایم. در این مقاله و در ادامه قرار است که درباره این پوشش و چیستی آن اطلاعات بیشتری را به دست آورید. از مزایا و کاربردهای آن به صورت کلی و جزئی بدانید و در نهایت نیز به چگونگی اجرا و استفاده از این محصول بر روی سطوح مختلف برسید. امید است با همراهی ما در ادامه بتوانید نتیجه مورد نظر خود را به دست آورید.

میکروسمنت؛ پوششی منحصربه‌فرد برای حضور در دکوراسیون داخلی منزل

میکروسمنت را می‌توان یکی از مصالح ساختمانی نسبتا جدید و تازه دانست که برای پوشش دهی در ابعاد مختلف ساختمانی کاربرد دارد. این محصول که خود ساخته شده از سیمان، رزین‌های پایه آب، مواد افزودنی و رنگ‌دانه‌های معدنی است، کاربردهای مختلفی دارد. این را می‌توان یک نوع کامپوزیت معدنی – پلیمری به شمار آورد که به عنوان پوشش نهایی بر روی تمامی سطوح کاربرد دارد. پیوستگی کامل و ضخامت کم این محصول یکی از ویژگی‌های اصلی آن بوده که در تمامی صنایع ساختمان‌سازی با آن شناخته می‌شود. در واقع همین ویژگی در میکروسمنت سبب شده است تا از این محصول به عنوان یک محصول کاربردی استفاده شود. در این میان معماران و طراحان داخلی، در اوایل حضور این محصول در بازار، در حدود سال 2015، میکروسمنت را جزئی از منحصر به‌ فردترین پوشش‌های ساختمانی موجود در بازار دانستند و از کیفیت و کاربرد این محصول رضایت بسیاری را اعلام کردند. خرید میکروسمنت در این میان، میکروسمنت ویژگی‌ها و کاربردهای دیگری هم دارد. مواردی که هرکدام منحصر به‌ فرد بوده و می‌تواند دلیلی برای استفاده از این محصول به صورت دائمی باشد. در ادامه مقاله درباره این موارد، نکات بیشتری را بیان خواهیم کرد. استفاده از میکروسمنت و ویژگی‌های منحصربه‌فرد آن

انواع مختلف میکروسمنت موجود در بازار بر اساس نوع استفاده

در اینجا جهت خرید میکروسمنت انواع آن را به شما معرفی میکنیم. میکروسمنت‌ها بر اساس ویژگی‌هایی که در استفاده دارند، به انواع و اقسام بسیاری تقسیم می‌شوند. این محصولات هرکدام دارای ویژگی‌هایی هستند که آن‌ها را برای یک کاربرد و استفاده مناسب‌تر می‌کند. از همین رو شناخت داشتن نسبت به هرکدام از این موارد می‌تواند در انتخاب درست و بهتر برای کاربرد کمک کننده باشد. در ادامه با پنج مورد از انواع میکروسمنت آشنا خواهیم شد و نکاتی را درباره آن‌ها فراخواهیم گرفت:
  1. میکروبیس (micro-base): میکروبیس پوششی است که به عنوان یک پوشش غیرمعمول شناخته می‌شود. از همین رو این پوشش کاربردی برای پوشش دهی زیر دیگر میکروسمنت‌ها دارد. علاوه بر این، از میکروبیس برای پوشش دهی کف و دیوارهای سنتی شکل نیز استفاده می‌شود.
  2. میکرواستون (micro-stone): میکرواستون در بین تمامی انواع میکروسمنت پوشش ضخیم محسوب می‌شود. از همین رو استفاده از این پوشش بیشتر برای نمای بیرونی ساختمان و پوشش دهی بیرونی کاربرد بیشتری دارد.
  3. میکرودک (micro-deck): میکرودک بافتی متوسط دارد که نسبت به خود دارای مقاومتی بالا است. همین موضوع سبب شده است تا استفاده از میکرودک برای پوشش دهی کف انتخاب بهتر و مناسب‌تری را رقم بزند.
  4. میکروفینو (micro-fino): میکروفینو نوعی از میکروسمنت بوده که ظاهری بسیار ظریف و شیک دارد. تنوع این نوع سبب شده است تا انتخاب آن راحت‌تر باشد. دیوار اصلی‌ترین محل استفاده از این انواع میکروسمنت موجود در بازار است.
  5. اکواسمنت (micro-cement): اکاسمنت یکی از انواع میکروسمنت بوده که بیشترین کاربرد و استفاده آن را می‌توان برای دیواره‌های استخر دانست. این موضوع به سبب ویژگی‌های خاص و منحصربه‌فردی است که اکواسمنت در دل خود جای داده است.

مصالح مناسب برای  خرید میکروسمنت و زیرسازی پوشش میکروسمنت

یکی از اصلی‌ترین مواردی که برای پوشش دهی و استفاده از انواع مصالح مختلف برای پوشش باید به آن دقت کرد، کاربرد و استفاده از زیرسازی مناسب برای آن است. هریک از مصالح خود زیرسازی متفاوتی را دارند و برای بهترین شکل از پوشش دهی، نیاز به انتخاب درست و متناسبی دارد. میکروسمنت نیز از این قاعده مستثنی نیست. در این بخش به دنبال بهترین زیرسازی‌های ممکن برای پوشش دهی با میکروسمنت خواهیم بود.

در اولین نکته باید توجه داشته باشید از آنجایی که ضخامت میکروسمنت در اجرا بسیار کم و محدود است، پس سطوح زیرین لازم است بسیار صاف و بدون موج باشند. از همین رو در مناطق مختلف مورداستفاده برای پوشش دهی با میکروسمنت این مصالح مختلف است.

ماله کسی با میکروسمنت سیمانی اگر به دنبال پوشش دهی دیوارهای داخلی و سرویس با استفاده از میکروسمنت هستید، استفاده از لایه‌های زیرین گچ نرمه، سیمان‌کاری نرمه شده، کاشی یا سرامیک، کناف، mdf خام یا روکش‌دار، سمنت بورد، فایبرسمنت بورد و آکواپنل برخی از این موارد هستند. اگر به دنبال استفاده از میکروسمنت برای پوشش دهی در کف ساختمان هستید و می‌خواهید زیرسازی خود را در کف انجام دهید، لازم است تا مصالحی چون موزاییک، سرامیک، کاشی، سیمان نرمه شده، سنگ، بتن ماله پروانه و مصالحی از این قبیل در زیرسازی کف ساختمان مورداستفاده قرار گیرند. و در نهایت اگر به دنبال استفاده از میکروسمنت برای نمای خارجی هستید و می‌خواهید در نمای خارجی زیرسازی را برای میکروسمنت انجام دهید، مصالحی چون سمنت بورد، فایبرسمنت بورد، سیمان‌کاری نرمه شده، آکواپنل، سنگ و سرامیک بهترین انتخاب‌ها برای زیرسازی میکروسمنت هستند. استفاده از میکروسمنت در نمای خارجی ساختمان

20 کاربرد میکروسمنت برای پوشش دهی بخش‌های مختلف ساختمان

استفاده از میکروسمنت برای کاربردهای بسیاری مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد. با استفاده از ویژگی‌های منحصربه‌فرد و متفاوت انواع میکروسمنت‌ها می‌توان از آن‌ها در موارد بسیاری استفاده کرد و نتیجه مورد نظر را به دست آورد. در این بخش و در ادامه به دنبال بیان برخی از این کاربردها هستیم و می‌خواهیم بیست مورد از اصلی‌ترین کاربردهای انواع مختلف میکروسمنت را برای شما بازگو کنیم. این بیست مورد عبارت است از:
  1. پوشش دهی سرویس بهداشتی
  2. پوشش دهی برای پله‌ها
  3. به عنوان پوشش کف ساختمان
  4. پوشش دهی وان حمام
  5. زیباسازی شومینه
  6. به عنوان پوشش سقف
  7. پوشش دهی میزهای پیشخوان
  8. تزئین و آرایش میزها و مبلمان
  9. زیباسازی دیوارهای دکوراتیو
  10. پوشش دهی در حیاط خلوت
  11. زیباسازی محیط بالکن
  12. پوشش نمای بیرونی ساختمان
  13. زیباسازی محیط داخلی و خارجی رستوران
  14. تزئین و آراستگی دفاتر تجاری
  15. پوشش دهی منحصربه‌فرد هتل‌ها
  16. زیباسازی محیط کافی‌شاپ
  17. بهبود نمای باشگاه‌های ورزشی
  18. پوشش دهی محیط استخرهای شنا
  19. زیباسازی ساختمان‌های صنعتی
  20. استفاده در پوشش سطوح بزرگ و گسترده

مزایای استفاده از پوشش‌های میکروسمنت در زیباسازی محیط

استفاده از میکروسمنت به عنوان یکی از مصالح پرکاربرد این روزهای دنیای صنایع ساختمانی به دلایل بسیاری مورد استقبال قرار گرفته است. این استقبال نشان از مزایای بسیاری برای این پوشش دارد. مزایایی که انتخاب این پوشش را به عنوان یک پوشش مناسب و کاربردی مشخص کرده و آن را برای کاربردهای بسیاری آماده می‌کند. بخشی از اصلی‌ترین مزایای استفاده از انواع پوشش‌های میکروسمنت را در ادامه خواهید خواند:

قیمت میکروسمنت
  1. داشتن تنوع در انواع بافت مختلف خود
  2. تنوع بسیار در رنگ‌بندی و داشتن رنگ‌های مختلف برای سطوح
  3. استفاده از مقاومت سایشی بالا در سطوح با میکروسمنت
  4. افزایش مقاومت سطح نسبت به آب و رطوبت محیط
  5. مقاوم‌سازی نمای خارجی ساختمان نسبت به نور خورشید
  6. قابلیت اجرا شدن در ابعاد بزرگ بدون ایجاد هرگونه درز
  7. داشتن استحکام مناسب در برابر ترک‌خوردگی
  8. تمیزشوندگی راحت و ساده در صورت کثیف شدن پوشش
  9. افزایش کشسانی و قابلیت کشسان بودن پوشش
  10. ایجاد پوشش دهی بسیار ظریف و کاملا دکوری در محیط
  11. غیر قابل نفوذ بودن در برابر آب، هوا و هرگونه مواد دیگر
  12. انجام شدن سریع و صرفه جویی کردن در زمان
  13. دارای چسبندگی بسیار بالا و قابلیت پیوستگی در رنگ
  14. اجرای ساده توسط نیروی انسانی و بدون نیاز به ابزارآلات پیشرفته
  15. ایجاد کردن سطحی غیرلغزنده و کاملا صاف برای استفاده
  16. تولید شده از مواد طبیعی و محیط زیست دوست
  17. قابلیت اجرا در اقصی نقاط مختلف ساختمان
  18. قابلیت اجرا بر روی سطوح مختلفی مانند کاشی، سرامیک و سنگ
  19. دوام طولانی و قابلیت ماندگاری بالا برای چندین سال
  20. هزینه معقول نسبت به ماندگاری بالا و کاهش هزینه در طی زمان طولانی
تنوع رنگی بالا در استفاده از میکروسمنت ویژگی‌های منحصر به‌ فرد و مشخصات فنی انواع میکروسمنت زمانی که به دنبال استفاده از میکروسمنت هستید، لازم است از ویژگی‌های منحصربه‌فرد کننده این محصول نکاتی را بدانید. با خواندن مقاله تا به اینجا درباره بخشی از این موارد اطلاعاتی را به دست آورده‌اید. برای اینکه بتوانید این اطلاعات را گسترده‌تر کرده و افزایش دهید، لازم است تا از مشخصات فنی این محصول نیز به مواردی اشاره کنیم. مشخصات فنی که سبب به وجود آمدن بسیاری از ویژگی‌های قبلی ذکر شده هستند. زمانی که از مقاومت فشاری این محصولات صحبت می‌شود، منظور عددی بالاتر از 30 مگاپیکسل است. مقاومت فشاری در میکروسمنت‌ها بسیار بالا بوده و قابلیت‌های بسیاری دارد. با این حال وزن این محصولات چیزی در حدود 1600 کیلوگرم بر متر مکعب است. ضخامت پایین این محصول در حدود 2 تا 3 میلی‌متر بوده و در کنار آن میزان چسبندگی و انعطاف‌پذیری بسیار بالایی در این محصولات مشاهده می‌شود. کاربرد میکروسمنت از دیگر مشخصات فنی این محصول می‌توان به دمای 5 تا 25 درجه سانتی‌گراد برای اجرایی شدن اشاره کرد. با استفاده از اجرای محصول در این دما می‌توانید کیفیت و کاربری آن را نیز افزایش داده و میزان جلوگیری نفوذ در برابر آب و مقاومت نسبت به ضربه آن را نیز رشد دهید.

نحوه اجرا کردن و قیمت میکروسمنت

در آخرین مرحله از توضیحات ارائه شده درباره میکروسمنت به سراغ نحوه اجرایی کردن این محصول بر روی سطوح رفتیم. پس از زیرسازی میکروسمنت لازم است تا حداکثر رطوبت موجود در سطح حدود 5 درصد باشد. پس از این مرحله با قرار دادن دو لایه از میکروسمنت مورد نظر بر روی سطوح، ترکیبی از بافت و رنگ دلخواه خود را پیاده سازی می‌‎کنیم. این کار که بهتر است توسط یک متخصص صورت گیرد، با افزودن لایه نهایی برای محافظت از سطوح به اتمام می‌رسد. البته در مورد قیمت میکروسمنت میتوانید به فروشگاه اینترنتی کاردک مراجعه کنید. نحوه اجرا کردن و استفاده از میکروسمنت بر روی سطوح مختلف جمع بندی پایانی مقاله اگر به دنبال استفاده از میکروسمنت هستید و می‌خواهید که از این ترکیب برای پوشش دهی استفاده کنید، لازم است تا نکاتی را درباره آن بدانید. نکاتی که در این مقاله ذکر شدند، همگی مواردی از توضیحات اصلی درباره این نوع پوشش و انواع مختلف آن بودند. در ابتدا، از چیستی میکروسمنت شروع کردیم و در ادامه به سراغ انواع میکروسمنت موجود در بازار، کاربردهای استفاده از آن و مزایای این پوشش نسبت به دیگر پوشش‌های مشابه رفتیم. سپس از ویزگی‌های منحصربه‌فرد آن و نحوه اجرایی شدنش بر روی سطوح نیز نکاتی را بیان کردیم. نکاتی که کمک کند تا بتوانید در نهایت با داشتن اطلاعاتی درباره این محصول، استفاده بهتری را از آن داشته و نتیجه خوبی را برای خود رقم بزنید.

صفحه اینستاگرامی ما

صفحه تــلــگــرامــی ما