چگونه لکه های رنگ را از روی لباس،فرش و مبل خانه پاک کنیم ؟
چگونه لکه های رنگ را از روی لباس،فرش و مبل خانه پاک کنیم ؟

[vc_row][vc_column][vc_column_text]لکه های رنگ می توانند شامل رنگ های حلال آب (لاتکس ، رنگ کاردستی اکریلیک ، پلاستیک و نیم پلاستیک) یا رنگ روغنی (روغنهای هنری یا رنگ کاردستی مدل پایه تینر) باشند.

با هر نوع رنگ ، این مراحل را دنبال کنید تا رنگ قبل از خشک شدن از لباس جدا شود. اگر نمی توانید بلافاصله آن را از بین ببرید ، ناحیه رنگی را تا زمانی که می توانید مرطوب نگه دارید .

این تکنیک ها برای پارچه ها و لباس ها و اقلام نظیر اینها قابل شستشو است. برای لوازم جانبی خانگی و الکترونیکی ، نیاز به یک خشک کن سریع دارید .

 [/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

رنگ های پایه آب

اگر یک لکه بزرگ رنگ وجود دارد ، از چاقو یا شیء همانند چاقو مثل تیغ و … استفاده کنید. تا حد ممکن رنگ اضافی آن برطرف میشود.

 

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_message]

از یک دستمال یا حوله کاغذی استفاده نکنید ، زیرا رنگ را به عمق بیشتری وارد الیاف پارچه می کنید.

[/vc_message][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

سریعا ، رنگ را از الیاف پارچه درحالی که پارچه یا لباس و… را پشت و رو کرده اید با جریان نیرویی زیاد از آب گرم شستشو دهید. سپس ، با استفاده از مواد شوینده و صابون لکه را شستشو دهید و سپس آبکشی نمایید تا لکه رنگ از بین برود.

شاید لازم باشد چندین بار این کار را تکرار کنید. سپس لباس را طبق معمول بشویید.

اگر رنگ خشک شده بود ، ممکن است بتوانید رنگ را با کمی الکل مالش دهید. از یک تکه پنبه استفاده کنید و از بیرون لکه به سمت داخل کار کنید. از یک چاقویی که به خوبی تیز نیست استفاده کننده یا از لبه کارت اعتباری تا رنگ را به آرامی جدا کنید زیرا از الیاف سست می شود. این بهترین کار روی لکه های رنگی “جدید” است که توسط گرما تنظیم نشده اند.

 

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

رنگ های پایه تینر یا روغنی

در هنگام آغشته شدن به رنگ روغنی ، رنگ روغن باید سریعا از لباس جدا شود. اگر خشک شود ، حذف آن تقریباً غیرممکن است. بنابراین ، تا زمانی که شروع به تمیز کردن کنید ، آن را مرطوب نگه دارید.

به لیبل رنگ روغنی استفاده شده نگاه کنید تا اگر محلول رقیق کننده خاصی را اعلام کرده از آن استفاده کنید یا از محلول ترامپین. لکه را روی یک پد ضخیم حوله کاغذی یا پارچه های سفید قدیمی قرار دهید و با کار کردن از پشت پارچه شروع کنید.

ناحیه رنگ شده را با محلول رقیق کنید و با کمک قاشق یا دست ناحیه را بزنید تا رنگ مجبور به کم رنگ شدن بکند. اجازه دهید تا رنگ با محلول کم کم تغییر رنگ دهد و به حوله یا پارچه های قرار داده شده در زیر آن جذب شود . ممکن است کمی زمان بر باشد ولی باید صبور باشید.

پس از برداشتن لکه رنگ ، ناحیه را با مواد شوینده مایع اشباع کنید و به خوبی برروی آن کار کنید. لکه را درون گرمترین دمای آب توصیه شده برای پارچه فرو کنید و بگذارید یک شب خیس شود. طبق معمول دوباره با مقداری مواد شوینده و شستشو دهید.

 

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

لکه رنگ موجود برروی فرش

برداشتن لکه رنگ از فرش کمی دشوارتر است زیرا نمی توانید آن را در آب بریزید. مجدداً ، کلید حذف هر چه سریعتر لکه رنگ اقدام سریع شما است.

 

لکه رنگ پایه آب بر روی فرش

برای لکه های رنگی تازه و مرطوب ، از یک چاقوی کند ، لبه کارت اعتباری یا قاشق استفاده کنید تا هر رنگ اضافی به دور الیاف فرش برداشته شود. سپس از یک حوله کاغذی مرطوب یا پارچه سفید استفاده کنید تا رنگ باقی مانده آن را خرد نکنید و لکه رنگ پخش نشود. حرکت را به قسمت تمیز حوله ادامه دهید و تا زمان از بین رفتن رنگ متوقف نشود.

برای لکه های رنگی که روی فرش خشک شده اند ، مقداری آب داغ و کمی پودر لباسشویی یا مواد شوینده را در ظرفی با هم مخلوط کنید. از مسواک یا برس نرم استفاده کنید تا مخلوط را روی لکه رنگ بمالید. بگذارید پنج دقیقه بماند تا رنگ آن نرم شود. چاقوی کند را بگیرید و شروع به خرد کردن رنگ کنید. غالباً با یک پارچه تمیز خرد کنید و هرچه می خواهید آب گرم و مواد شوینده بیشتری بمالید. مالش ندهید تا لکه را لکه دارتر کنید و باعث بدتر شدن آن شود.

اگر رنگ هنوز نرم نشده است ، میتوانید از سشوار با دمای گرم جهت زیاد کردن حرارت استفاده نمایید. از آهن استفاده نکنید زیرا می تواند خیلی گرم باشد و در واقع الیاف مصنوعی را ذوب می کند. فقط صبور باشید و به کار خود ادامه دهید. اجازه دهید کاملاً خشک شود و سپس نرم شود تا فیبرها بلند شود.

 

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

لکه رنگ پایه تینر یا روغنی بر روی فرش

از بین بردن رنگ روغنی بر روی فرش دشواری بیشتری دارد. اگر هنوز لکه خیس و خشک نشده است سریعا با استفاده از پارچه تمیز بر روی لکه بگذارید تا رنگ جذب پارچه شود . سعی کنید رنگ به اعماق فرش بیشتر نفوذ نکند و بیشتر جذب پارچه شود تنها با یک لمس نرم .

با استفاده از سوزن یا کاغذ قسمت های الیاف فرش را که رنگی نشده اند را با قسمت رنگی فرش جدا کنید. و همچنان با استفاده از محلول و پارچه لگه رنگ را محو کنید.

سپس با استفاده از استون یا تینر پارچه آغشته شده به استون لکه را از بین ببرید . قبل از این کار حتما محلول را بر روی نقطه ی پنهانی از فرش تست کنید تا رنگ فرش برنگردد.

در آخرین مرحله باید گفت بگذارید لکه خشک شود و با کمک یک قیچی الیاف فرش را مرتب نمایید یا مجبور باشید فرش خود را لخت نمایید.

 

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

پاک کردن لکه رنگ بر روی مبل

با همان چاقوی کند شروع کنید تا قطرات رنگ را از بین برود. اما باید بدانید که چه نوع پارچه ای روی مبل دارید تا بتوانید به مرحله بعدی بروید. به زیر کوسن های مبل یا دامن پارچه نگاهی بیندازید تا یک برچسب را با کد های نامه ای پیدا کنید که نشان دهنده نحوه تمیز کردن مبلمان است. در اینجا نحوه رمزگشایی کد آورده شده است:

  • W : مبل را می توان با یک ماده شوینده بر پایه آب تمیز کرد.
  • S : مبل باید با یک حلال تمیز کننده تمیز شود.
  • WS : مبل را می توان با یک حلال مبتنی بر آب یا خشک تمیز کرد.
  • X: مبل ها را فقط با جارو برقی یا یک پاک کننده حرفه ای می توان تمیز کرد.
  • O : مبل ساخته شده از مواد آلی است که فقط با آب سرد نیاز به تمیز کردن دارند. از گرما استفاده نکنید.

این کدها به شما می گویند که چه چیزی می توانید و نمی توانید از آنها برای از بین بردن هر نوع لکه رنگ استفاده کنید. بدیهی است ، برای تمیز کردن یک رنگ پایه روغن روی هر نوع پارچه ، به یک حلال نیاز دارید. اگر سوالی دارید ، بهتر است به خصوص در صورت نیاز به نکات بیشتر در مورد رفع لکه ، با یک متخصص تماس بگیرید.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]